gideonschaaps.reismee.nl

Shanghai

Allereerst, Shanghai is echt een prachtstad en voelt nog meer als een echte stad aan dan Beijing.

Met de highspeed trein naar Shanghai.
Dinsdag aangekomen in Shanghai. Ingecheckt in mijn supergoedkope hotel die zelf goedkoper is dan menig hostel. Alles is echt heel basic maar zolang je er alleen maar hoeft te slapen is het prima. 'S middags beetje rondgelopen tussen de wolkenkrabbers en geprobeerd wat foto's te maken maar het was helaas te bewolkt/besmogt. Wel nog met een tunnelattractie onder de rivier doorgegaan.
Woensdag rondje stad gedaan: Oriëntal tower bezocht op 300 meter hoogte, in het Shanghai aquarium rondgelopen en een boottocht over de rivier gemaakt.
Donderdag een stad nabij Shanghai bezocht genaamd Suzhou, het Venetië van China. Daar aangekomen bleek het een lekker temperatuurtje te hebben van 22 graden. Helaas geen korte broek mee maar het was wel even lekker. Daar rondgelopen langs de kanalen en prachtige Chinese tuinen. Ook nog een vogel/dierenmarkt bezocht. Partij van de dieren eat your heart out. Op de terugweg viel het mij op dat ze hier eigenlijk geen 'normale' treinen hebben maar alleen highspeed treinen.
Vrijdag als rust/regeldag ingepland. Helaas werd ik 's ochtends om 7 uur bruut wakker gemaakt doordat ze bezig waren met het verbouwen van de kamer naast en boven mij! Ik klagen en ze wilde mij naar een andere kamer verplaatsen maar ik had er echt effe genoeg van dus ik ben van hotel geswitched. Eentje dichtbij het vliegveld genomen die lekker luxe was. Overdag mijn was laten doen en toen ze klaar waren hadden ze zelfs mijn sokken en onderbroeken gestreken :)
Verder nog een pakketje met winterkleren (voor -30) en souvenirs verstuurd naar Nederland. Gaat een maand duren, ben benieuwd of het aan zal komen.
Ook nog een hele leuke ervaring in de metro meegemaakt. Echt het meest schattige meisje, ik schat een jaar of 2, was heel lief naar mij. Gaf me kusjes door de lucht en haar moeder fluisterde in haar oor dat ze moest zeggen 'goodbye'.
Weet je wat toevallig is, is dat Jessica hier deze week ook is voor zaken. Dus 's avonds na het werk heeft Jessica mij meegenomen naar een piepklein restaurantje gerund door een oud vrouwtje. Bij aankomst was het meteen al duidelijk dat het een populaire locatie is omdat er een enorme wachtrij stond. Ik heb alles geprobeerd en het eten was heerlijk, op het blubbervet na dan.
Zaterdag met de Zweedse dames, Sarah en Matilda, en de hun couchsurf host Dave afgesproken om naar Hangzhou te gaan. Echt een heel tof dagje gehad, we hebben fietsen gehuurd en hebben zo het meer van Hangzhou bekeken. Toppunt was wel het verkleden in traditionele kledij :) zie de foto's zou ik zeggen. 'S avonds hebben we met z'n allen nog lekker gegeten en zijn we naar een dikke club geweest genaamd The Appartment in het Franse deel van Shanghai.
Weer een kort nachtje gehad omdat ik zondagochtend weer doorvloog naar Xi'an, de stad met het terracotta Leger.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!